onsdag 28. mars 2012

En liten refleksjon over sykepleier utdannelsen

Ja snart er et år gått. Året har vært fullt med utfordringer som anatomi fysiologi, mikrobiologi, grunnleggende sykepleie og praksisrettet undervisning, det har vært for å innrømme det, en tøff start ja og året er ikke over ennå og det gjenstår 2 eksamener en i sykepleiefaglig grunnlagstenkning og så er det medikament regning. jeg hadde tenkt at denne utdannelsen ikke kom til å endre meg som person, men jossenavn jeg tok feil.........Jeg tror faktisk blandt annet den har gjort meg litt rundere i kantene,heheeh tror det er litt positivt, Men jeg har også en evne til å være kritisk, jeg jobber nok litt saktere, Dette for at jeg føler at det er viktig å være tilstede i det gode stellet, Jeg tenker mer over hva jeg gjør, jeg har fått en større respekt for mennesker, og så har jeg fått lyst til å lære endå mer. Men midt oppi dette så er det å vurdere seg selv og om man kan klare av det ansvaret man faktisk blir pålagt som sykepleier og det synes jeg er vanskelig, så jeg håper der ute at man kan få gode tilbakemeldinger både kritiske med løsninger og kanskje noen positive forhåpentlig så man skjønner om man har valgt riktig vei, jeg velger å tro valget har vært riktig da i allefall så langt. Jeg har noen fantastiske studievenninner som både inspirerer meg ja og jeg tror vi alle sammen faktisk kan lære mye av hverandre, Jeg har i alle fall lært mye av dere både personlig og faglig, jeg vet at jeg hadde ikke klart dette uten dere, dere inspirerer meg og gjør meg glad og motivert. Det hjelper også med litt humor innimellom alt alvoret. Ja og da er det vel bare å forstette å lese da. Ja og full fart mot sommeren.

Et ordtak fra en forelesning jeg hadde denne uken om seksualitet av Espen Esther Pirelli Benestad var så fint så jeg avslutter med det.

Lykke
Sett aldri spørsmålstegn ved andres lykke, hvor snodig den enn måtte være. for når det kommer til stykket har du sikkert noe å lære

2 kommentarer:

  1. Er så utrolig enig med deg i at det er viktig å være tilstede i det gode stellet, det å være tilstede med og for de man jobber med er så viktig. har du lest diktet " hva ser du søster " det er et flott dikt sett fra en gammel dames synsvinkel, har du ikke lest det kan jeg sende deg det på mail.
    Ellers må jeg bare si at jeg synes du er tøff som klarer å sjonglere 2 jobber og en utdanning :o)

    SvarSlett
  2. DEt diktet har jeg lest og det er kjempeflott send det gjerne over på mail og den kanskje kan få en plass her:)

    SvarSlett